ΜΕΡΙΜΝΑ ΠΟΝΤΙΩΝ ΚΥΡΙΩΝ

Μουσικές δραστηριότητες

η Φιλοσοφια μας

Το μάθημα της μουσικής στο σχολείο μας υπόσχεται ώρες χαράς, παιχνιδιού, τραγουδιού, κίνησης και δημιουργίας για τα παιδιά

Απευθύνεται σε παιδιά που δεν ξέρουν ούτε να γράφουν ούτε να διαβάζουν και έτσι επικοινωνούν μέσα από τη μουσική.

Χρησιμοποιούμε το πιάνο για τη συνοδεία μικρών φωνητικών συνόλων, ενώ οι μαθητές παίζουν με παιδικά κρουστά (κουδουνάκια, ξυλάκια, ντέφια κ. λ. π).Μαθαίνουν να ακούν μουσικά έργα διαφορετικών εποχών, μαθαίνουν τα όργανα της ορχήστρας και να τραγουδούν.

z6Το μάθημα της μουσικής αναφέρεται στα παιδιά του νηπιαγωγείου και στους μαθητές των μεγάλων προνηπίων. Προσδιορίζονται δύο επίπεδα εξέλιξης των γνώσεων :

1ο επίπεδο (μεγάλα προνήπια):

Αναγνωρίζουν, εξερευνούν τους ήχους, εκτελούν ομαδικά διάφορα τραγούδια (χρησιμοποιώντας περιορισμένη έκταση φθόγγων) και εκτελούν απλά ρυθμικά σχήματα.

2ο επίπεδο (νηπιαγωγείο):

Τραγουδούν στο σωστό τόνο και με εκφραστικότητα και εκτελούν πιο πολύπλοκα ρυθμικά σχήματα.

 

Η εκμάθηση της μουσικής στην τρυφερή προσχολική ηλικία συνδέεται με τα ακούσματα και τις επιρροές που έχει αποκτήσει το παιδί. Η εκμάθηση της μουσικής έχει κάτι κοινό με την εκμάθηση γλώσσας. Όπως όταν μιλάμε δεν είναι απαραίτητο να ξέρουμε γραμματική, έτσι και για να παίξουμε μουσική δεν είναι απαραίτητο να ξέρουμε μουσική.

sl3Το σημαντικό στη διαδικασία είναι ότι το παιδί βιώνει με πολύ φυσικό τρόπο τις μουσικές έννοιες και καθώς δεν μπαίνει σε διαδικασία μάθησης μειώνεται επίσης και η πιθανότητα της αποτυχίας που μπορεί να οδηγήσει σε άρνηση για μάθηση.

Μέσα από το παιχνίδι ο μαθητής έρχεται σε επαφή με το τραγούδι(καλλιέργεια της φωνής, του ρυθμού, άσκηση της ακοής) την ακρόαση μουσικών έργων και τα όργανα της ορχήστρας.

Παράλληλα με τη μουσική ενισχύουμε τη(ν) :

- δημιουργικότητα- έκφραση
- συνεργασία- επικοινωνία-ένταξη σε ομάδα
- κοινωνικότητα
- πειθαρχία-δυνατότητα συγκέντρωσης
- ακουστική παρατηρητικότητα και μνήμη
- κριτική δημιουργική σκέψη
- Φαντασία και αυτοσχεδιασμό

s3Διαθεματική προσέγγιση:

Το μάθημα της μουσικής συνεργάζεται και συμπράττει με τα μαθήματα του νηπιαγωγείου με σκοπό την ενιαία προσέγγιση μιας θεματικής ενότητας από όλες τις δυνατές πλευρές.

Σχέδια εργασίας(project):

Τα σχέδια εργασίας μπορούν να προταθούν από τον εκπαιδευτικό αλλά πρέπει να εκτελούνται όσο δυνατόν περισσότερο από τους μαθητές. Βασίζονται στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών με σκοπό να κινητοποιηθεί το ενδιαφέρον τους. Μέσα από τα σχέδια εργασίας καλλιεργούνται οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών και διασφαλίζουν την ποιότητα της μάθησης.

Χρήση μουσικής τεχνολογίας – οπτικοακουστικών μέσων:

s2Επιδίωξη του μαθήματος της μουσικής είναι η ανάπτυξη του ψηφιακού του χαρακτήρα. Η τεχνολογία μπορεί να προσφέρει ευκαιρίες που προηγουμένως δεν ήταν εφικτές ενώ δημιουργεί νέες δυνατότητες που δεν πρέπει να μείνουν ανεκμετάλλευτες. Όμως η χρήση αυτών των τεχνολογιών γίνεται στο πλαίσιο εξυπηρέτησης των μουσικών στόχων του προγράμματος σπουδών.

Η μουσική (όπως και άλλα μέσα δημιουργικής έκφρασης) δίνει στους μικρούς μαθητές μας την ευκαιρία να καταλάβουν την ομορφιά που υπάρχει στη ζωή μας και τη δυνατότητα να εκφραστούν με διαφορετικούς τρόπους.

Αν όλα αυτά οι μαθητές μας τα δουν σαν παιχνίδι και όχι σαν εκπαιδευτική διαδικασία, έχουμε πετύχει τον στόχο μας.

mer-w120.png
Δ Βασ. Όλγας 107, Θεσσαλονίκη, 54643 E merponky@otenet.grΤ 2310 814403, 2310830 665

Ακολουθηστε μας και στο Facebook

Copyright © 2018 Μέριμνα Ποντίων Κυριών

Development By Houseofweb